Mostantól a Malév a repülőjegy teljes árát közli!
A Malév új üzletpolitikája szerint mostantól a teljes, bruttó árat kommunikálja, amely egy oda-vissza útra szóló jegyárat, illetékeket, egyéb díjakat és online foglalású e-ticket esetében a jegykezelési költséget, vagyis minden tételt tartalmaz! A Malév úgy alakítja bruttó árkommunikációját, hogy az megfeleljen az Európai Unió által várhatóan jövő év elején hatályosuló szabályozásnak. A nyugat-európai célállomásokon a légitársaság már évek óta, a helyi piaci és kommunikációs elvárásokhoz igazodva a bruttó árat kommunikálja hirdetéseiben.
A nemzeti légitársaság minden esetben oda-vissza útra szóló jegyeket hirdet, és járataival a célállomások központi repülőtereire juttatja el utasait. A központi repülőterekről jóval rövidebb idő alatt és olcsóbban lehet bejutni a városközpontba, mint a városok vonzáskörzetében lévő távolabbi, másodlagos légikikötőkből, ráadásul az utasok utazási költségeit és idejét sem terheli egy hosszabb vonat vagy buszos transzfer.
A Malév kizárólag a retúrjegyek kommunikációját tartja olyan megbízható információnak a légiközlekedésben, amely alapján a vásárlók meg tudják ítélni, hogy utazásuk ténylegesen mennyibe kerül. A légitársaság garantálja a célállomásra történő eljutást akkor is, ha esetlegesen - műszaki hiba, időjárási vagy egyéb okok miatt - az adott járat nem, vagy csak késve indul. A Malév ekkor is saját hálózatán vagy partnerein keresztül juttatja el az utast a végcéljához.
A bruttó ár kommunikálásával az utasok első látásra világos képet kaphatnak arról, hogy milyen az egyes ajánlatok ár-érték aránya. Elkerülhetővé válnak az esetleges kellemetlen meglepetések, hiszen a repülőtéri illetékekkel, egyéb díjakkal és jegykezelési költséggel együtt publikált árak már jelentősen különbözhetnek a meghirdetett nettó áraktól. A közelmúltban például budapesti kiindulással New York-i járatra egyes hirdetések már 49.900 Ft-ért kínáltak repülőjegyet, ez az ár azonban a járulékos költségekkel együtt már jóval meghaladta a ténylegesen fizetendő összeget. (Példák itt!)
A légitársaság értékesítési csatornáin (Call Center, online foglalási rendszer, Malév jegyirodák és partner utazási irodák) természetesen eddig is a repülőjegy bruttó áráról (illetékekkel, egyéb díjakkal és jegykezelési költséggel együtt) tájékoztatta az utasokat, vagyis a vásárló minden esetben a teljes összeg ismeretében dönthetett a jegyvásárlásról. A jegykezelési költség olyan tétel, amely a szerint változik, hogy az utas milyen módon vásárolja meg a jegyét (pl. online, irodában vagy Call Centeren keresztül foglalt e-ticket vagy papírjegy stb.)
A Malév mostantól már a hirdetéseiben is a bruttó árakat közli, így például a most induló "Tényleg ennyi!" című kampányában, melynek során hét európai városba - Róma, Velence, Koppenhága, Milánó, Párizs, Athén, Amszterdam - kínál repülőjegyeket, a legolcsóbbat például Rómába (lásd a mellékelt hirdetést).